Vin fra vest

Søk

tirsdag 18. august 2015

Kan det bli værre? (En stemningsrapport fra starten av juni 2015. Publisert i august pga værdepresjon...og ja, det ble værre.)

Det er dager man synes at druedyrking på Vestlandet er omtrent like festlig som å ta løpefart og stange hodet i veggen. Den siste måneden har jeg kjent på denne følelsen jevnlig.
 
Som du kan se har gjennomsnittstemperaturen holdt seg helt stabil den siste måneden og den er langt under 10 grader. Jeg hadde ikke trodd det var mulig.

 
I tillegg har mai vært den våteste maimåneden i Bergen noensinne, altså siden man begynte å måle slikt på 1800-tallet en gang.

Er det mulig? Er det tillatt. Finnes det ikke en lov mot slikt? Tydeligvis ikke.

Dette hadde kanskje ikke vært så ille om det noe håp om bedring, men som du kan se av langtidsvarselet er det også nitrist.

 
 
 
Synes du at jeg syter? Vel, kanskje jeg syter ørlite grann. Men faktum er at ingen av drueplantene har vokst en cm etter at knoppene åpnet seg. De er bokstavelig talt frosset fast i en evig knoppsprett.
 
 
Hva skal jeg gjøre med det? Hva kan jeg gjøre? Jo, nå kom jeg på det. Jeg ser etter en passende vegg og renne i med hodet først. 
 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar