Vin fra vest

Søk

onsdag 16. februar 2011

Har nå lagt inn Yr sin time for time værmelding for at de som måtte finne denne bloggen kan se hvilket vær jeg sliter med til en hver tid. Er det en ting jeg har blitt mer opptatt av etter at jeg plantet mine første drueplanter så er det nettopp været. Men ikke bare hvilket vær som kommer de nærmeste timene, men hele værhistorien for mitt område. Dessverre har man jo bare historien å forholde seg til når man skal gjette seg til hvordan været skal bli de nærmeste par årene.

Jeg vil vite hvor kaldt kan det bli på det kaldeste? Når er den siste vårfrosten? Hvor varmt er det under blomstringen? Hvor man døgngrader har Bergen i snitt. Regner det mye under modningen av bær og ved? Når kommer den første vinterfrosten?

De av dere som har peiling skjønner sikkert hvorfor jeg lurer på dette. Og hadde jeg hatt peiling fra dag en, ville starten gått lettere. Skal prøve å sorter mine erfaringer under tema etter hvert slik at kanskje noen andre slipper å gjøre de samme feilene. Dessverre er svarene på de fleste av disse spørsmålene om værstatistikk ikke spesielt oppløftende for Bergen. Men det hadde jo ikke vært moro hvis det var enkelt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar